11.01.2022

Erőteljesebb és biztonságosabb, mint valaha

Hamburg, 2022. január 11. - Az új LXT 120-350 és az LXW 20-30 sorozatával a STILL nemcsak korszerűsítette és bővítette az elektromos meghajtású vontatók és platós targoncák termékportfólióját, hanem új szintre emelte a targoncák biztonsági színvonalát is. Különösen az egyedülálló DSR (Descent Speed Regulation) segédrendszer nyújt extra biztonságot és fokozott kezelhetőséget a rámpákon való közlekedés során. A DSR egy terhelés- és dőlésfüggő sebességszabályozó rendszer.

A STILL az új LXT 120-350 és LXW 20-30 sorozattal bővíti az elektromos meghajtású vontatók ésplatós targoncák termékportfólióját.

Az elektromos vontatók és platós targoncák a modern munka világának nélkülözhetetlen részévé váltak. Hajógyárak, autógyártók, nemzetközi repülőterek és vasútállomások, logisztikai vállalatok, szállítmányozók és számtalan gyártóüzem világszerte évek óta számít a STILL termékeire. Most a hamburgi székhelyű intralogisztikai szolgáltató ismét bővítette járműportfólióját és felkészítette azt a jövőre.

Az új LXT 120-350 elektromos vontatók 12 és 35 tonna közötti vontatási kapacitással és az LXW 20- 30 elektromos platós targoncák (két és három tonna hasznos teher a rakfelületen, hat tonna vontatási kapacitás) a moduláris felszereltségi lehetőségek széles skáláját kínálják és teljesítményükkel lenyűgöznek. A különböző iparágakban, néha igen zord helyszíneken végzett kiterjedt tesztek bebizonyították, hogy a hatékonyság és a csúcsteljesítmény tökéletesen kombinálható ezekkel az új járművekkel.

Biztonságos közlekedés a rámpákon

 

A STILL mérnökei különösen büszkék az általuk kifejlesztett DSR (Descent Speed Regulation) segédrendszerre. "Abszolút világelső" - hangsúlyozza a két STILL-szakértő, Alexander Claus és Janos Poppe, a targoncák termékmenedzsere. "Ez az egyedülálló rendszer nemcsak a felhajtás biztonságos vezetését támogatja, hanem növeli a kezelhetőséget is. Az akár 35 tonnás pótkocsik terhelése esetén a járművezetők mindig a helyzetnek megfelelően mozognak - ugyanakkor a lehető leggyorsabban" - mondja Janos Poppe.
A DSR a verziótól függően érzékeli az erre szolgáló ferde rámpákon a pontos dőlésszöget, figyelembe veszi az aktuális rakománysúlyt, és az olajfürdős többtárcsás rendszerbe beavatkozva automatikusan az adott körülményekhez igazítja a sebességet. Az alapváltozatban, amelyet minden járműbe beépítenek, a sebességet lejtőn való lefelé haladáskor egy kapcsoló segítségével manuálisan korlátozzák egy előre meghatározott sebességre.

Az opcionálisan rendelhető ECO változatban a rendszer a kijelzőn megjeleníti a lejtőt és automatikusan egy előre meghatározott értékre korlátozza a sebességet. A DSR prémium változatában az automatikus sebességcsökkentés a lejtő lejtésétől és ezen felül a vontatott tehertől is függ. A pótkocsi terhelése a hajtómotorok nyomatékának mérésével kerül meghatározásra. "A terhelés meghatározásának ez a nagyon innovatív módszere, amelyben a pótkocsi terhelését gyakorlatilag a pótkocsivontatásnál mérjük, eddig az egyetlen ilyen jellegű módszer a világon, és csak a STILL teherautókon alkalmazzák" - számol be Alexander Claus termékmenedzser nem minden büszkeség nélkül.