Történelem


Ezek a fejlődési irányvonalak vezették a STILL-t az alapítástól kezdve a világ vezető intralogisztikai megoldásokat nyújtó vállalatcsoportjává.

 

Itt letöltheti a "STILL - A történelem" című könyvet pdf formátumban: STILL - A történelem


Erős és független - Több mint 90 éve STILL

Mára már több mint 90 éve élvezhetik ügyfeleink termékeink és szolgáltatásaink megbízhatóságának előnyeit. Motorok javításával kezdtük, mobil generátorokat fejlesztettünk ki, és az intralogisztika egyik vezető teljes körű szolgáltatójává váltunk.

Átfogó koncepciót kínálunk az intralogisztikához, amely a targoncak és az összes kapcsolódó rendszer közötti

információcserét kezeli. Holisztikus megközelítésünk célja az intralogisztikában részt vevő valamennyi összetevő hatékony együttműködése, beleértve a munkaerőt is.

A STILL-nél a minőség és a gyors szolgáltatás garantálja a magas rendelkezésre állást. Termékeink felhasználóbarátok és ezért időtakarékos a működtetésük. Ügyfeleink anyag- és információáramlásának elemzésével képesek vagyunk olyan megoldásokat kínálni, amelyek tökéletesen illeszkednek az egyedi igényekhez.

Az innovatív és intelligens ötletek segítenek megfelelni a környezet iránti felelősségünknek. A Blue-Q energiatakarékossági program például lehetővé teszi, hogy a targonca által fogyasztott energia 10-20 százalékát megtakarítsuk anélkül, hogy a hatékonysága csökkenne.

Hozzáértő munkatársaink mindig szívesen segítenek Önnek. A személyes kapcsolatok a hosszú üzleti kapcsolat alapja.


2000: Megújulás - A STILL prémium márkaként pozícionálja magát.

Az elmúlt évek folyamatos növekedése és az új piacokra való terjeszkedés önmagában is üzleti siker volt, de új igényeket is támasztott. Globalizált vállalat lévén a STILL-nek egyre inkább szembe kellett néznie a globalizált piac kihívásaival. Ezért a STILL úgy döntött, hogy a felismert gyengeségeket megszünteti, és a meglévő erősségeket érvényesíti.

 

Az ezredfordulón a STILL több millió eurós beruházási programot indított a hamburgi központ termelési struktúráinak optimalizálása és a már jól működő szolgáltatási ágazat további fejlesztése érdekében. Ezzel párhuzamosan a STILL megfelelő műveletek átvételével növelte nemzetközi termelési és értékesítési kapacitásait. Ezeket a tevékenységeket belső minőségbiztosítási intézkedések és a rendkívül innovatív termékek és szolgáltatások erőltetett fejlesztése kísérte. Új járműveket fejlesztettek ki, amelyek új mércét állítottak fel a gazdaságosság, a minőség és a teljesítmény tekintetében. Mindezek mellett a STILL egy olyan szolgáltatási koncepciót hozott létre, amely az ügyfél számára eddig nem látott egyéni megállapodások körét kínálja - a PartnerPlan-t.

 

A belső megújulás keretében a vállalat külső profilja is élesedett. A STILL egyre inkább felismerhetővé vált, mint globálisan pozícionált prémium márka, nemcsak a járművek széles választékával, hanem az anyagáramlásra vonatkozó rendkívül innovatív szolgáltatásokkal és megoldásokkal is. A STILL a puszta gyártási tevékenységből a teljes intralogisztikai megoldások szállítójává válás révén vezető pozíciót tudott elfoglalni Európában az intralogisztikai folyamatok irányításával.

 

A STILL azonban nagyfokú alkalmazkodóképessége ellenére is kitart hagyományai mellett. Az ügyfelek, a beszállítók, a munkatársak és a munkatársak ezért támaszkodhatnak a vállalat filozófiájában lefektetett alapértékekre és szándékokra, amelyek a vállalat történetének 9. évtizedében is érvényesek. A STILL ma is, akárcsak holnap, elkötelezi magát az elv mellett: "mindenki számára, aki velünk dolgozik, hasznot akarunk hozni".


1990: A jelen - ébredés Keleten

A kilencvenes évek eleje nagyrészt a keleti terjeszkedés jegyében telt. A korábban monolitikus keleti blokk felbomlása, a német egyesülés és az új, reformorientált demokráciák kialakulása új piacokat nyitott meg az értékesítés számáraA

STILL a kezdetektől fogva hosszú távú, stabil és bizalmi kapcsolatokra törekedett keleti ügyfeleinkkel és partnereinkkel. Ez az alapállás volt az egyik alapvető feltétele annak, hogy a régi keletnémet államokban piacvezetővé váljunk.

A keleti kiépítés alapkövét 1990-ben egy lipcsei értékesítési iroda létrehozásával tettük le - amelyet hamarosan leányvállalatok követtek Magyarországon (1992), Csehországban (1993) és Lengyelországban (1995). Időközben egészen Oroszországig épültek ki a kapcsolatok. A keleti piac erős támaszként fejlődött. A STILL számára a jövőbe vezető út egyenletes lett. Az

ipar igényeihez igazodó termékpalettával, amely a nehézipari targoncáktól a raktározási berendezésekig terjed, és összesen 12 külföldi vállalattal, valamint a világot behálózó

szervizhálózattal a STILL ma már a megbízhatóság és a minőség jelszavává vált. A

Still GmbH és dolgozói a cég alapítójának, Hans Stillnek a mottóját követve haladnak tovább a megkezdett úton és a jövőben is:

"Az egyéni szállítási problémák megoldása a mi feladatunk. Az új szállítási technikák kifejlesztésével célunk, hogy már ma megfeleljünk a holnap követelményeinek."


1980: Az első milliárd - A fellendülés hatására

A hetvenes évek eleje óta az értékesítési forgalom rendkívüli növekedése tapasztalható. Az 1971-es évben az értékesítési forgalom 200 millió DM volt. A nyolcvanas évek közepére ez a forgalom gyakorlatilag megháromszorozódott, és 1989-ben átlépte az 1 milliárd DM-es határt.

Az értékesítési sikereket, amelyeket a forgalmi adatok tükröznek, racionalizálási intézkedések, termelékenységnövelés és jelentős beruházások kísérték, hogy biztos alapot biztosítsanak a gyors növekedéshez.

Az egyik ilyen intézkedés volt egy új tanműhely létrehozása és egy új épület felépítése a fejlesztési és tervezési részleg számára.


1970: Azoknak, akik újításokat kínálnak, az újításokat használniuk kell.

Amikor 1970-ben bemutatták az első IBM számítógépet, senki sem tudta előre, hogy a számítástechnika milyen nagy hatással lesz az iparra és a társadalomra. Az új technológia azonban új lehetőségeket kínált, és egy olyan vállalatnál, mint a STILL, amely maga is új ötleteket kínált, mindig nyitva tartották az ajtót az új lehetőségek előtt.

A Still minden olyan esetben kihasználja a technikai fejlődést, amikor ez ésszerűnek tűnik. Így a számítógépekkel párhuzamosan az első teljesen automatikus gépeket is üzembe helyezték a gyártásban. A munkaidő szervezésében a STILL szintén új koncepciókat próbál ki: A rugalmas munkaidő 1972-es bevezetésével a STILL nagyobb egyéni döntési szabadságot és nagyobb személyes felelősségvállalást kínált alkalmazottainak.

A STILL azonban nem egyszerűen csak kihasználta a fejlődést, hanem aktívan előre is vitte azt. Innovatív termékekkel új mércéket állított fel a targoncaiparban. Ez nem sokkal az 1948-ban szabadalmaztatott egykerékfelfüggesztésű targoncák gyártására vonatkozó döntés után kezdődött, és természetesen nem ért véget 1983-ban a világ első hibrid meghajtású ipari targoncájával - a STILL innovatív ereje a mai napig tart.

A hetvenes években a STILL újabb példát adott innovatív erejére: a "szabad rálátású árbocot". Tudományos vizsgálatok kimutatták, hogy ez az új fejlesztés jelentősen javította a targoncák biztonságát és könnyű kezelhetőségét.

A STILL tervező- és fejlesztőmérnökei intenzíven dolgoznak a környezetet védő megoldásokon is. 1974 óta a motoros targoncák kipufogógáz-kibocsátását olyan mértékben sikerült csökkenteni, hogy az úgynevezett háromlépcsős kaliforniai teszt szigorú követelményeit is teljesítették.

A STILL fejlődése sosem volt öncélú. Mindig az ügyfél számára jelentkező előnyök állnak az előtérben. Ez az alapelv meghozta gyümölcsét, és további növekedést eredményezett. Az alkalmazottak száma 1979-ben mintegy 2500 főre emelkedett.


1960: Átalakulás - Mint főnix a hamvaiból

Az összeszerelő műhelyben keletkezett tűz (1961) néhány óra alatt két hónapnyi munkát semmisített meg. Szerencsére emberéletet nem követelt.

Ahelyett, hogy demotiválták volna, úgy tűnt, hogy a tomboló lángok inkább feltüzelték a STILL alkalmazottakat. Rövid időn belül bérelt helyiségekben újraindulhatott a termelés, és csak néhány évvel később a tűz által hátrahagyott parázsló romok helyén egy új, modern összeszerelő üzem épült. A tűz a STILL számára a megújulás és az átalakulás időszakának kezdetét jelképezte.

Már 1960-ban elhatározták, hogy korszerűsítik és bővítik a gyárat. Új épületeket terveztek a tehergépkocsigyártás és a váltók gyártása számára. Emellett egy új irodaépületet is létrehoztak, és központi fűtési és energiaellátást építettek. 1964-re ezek az építkezések befejeződtek, és a STILL sokkal erősebben és hatékonyabban léphetett be a hatvanas évek második felébe, mint azt az évtized elején bekövetkezett hatalmas tűzvész alapján feltételezni lehetett volna. Az épületátalakítások is hozzájárultak ahhoz, hogy a vállalat modern külsőt kapjon.

A cég logóját, amellyel a STILL a külvilág felé mutatkozott, szintén frissítették. A márkanevet 1968-ig egy elektromos villanást szimbolizáló "S" jelképezte. Ez az ötlet a cég alapítójától származott, és az eredeti, elektromos gépekre összpontosító termelésre utalt. 1969 után azonban ezt a termelési ágat teljesen felváltotta a járműgyártás. A cég logójának első, a megváltozott gyártási palettának megfelelő átalakítása az Esslingeni Gépgyárral való egyesülésből származik.

Egy új logó jött létre, az "SE Vehicle Works GmbH", amely nyolc évig tartott, és nem rendelkezett "elektromos szimbolikával". A végleges vállalati logót, amely alatt a STILL ma ismert, 1976-ban alakították ki: STILL GmbH.


1950: A minőségnek nincsenek határai.

Németország mint ország lelkesen dolgozott a gazdasági csodán, és az ötvenes évek elejére ismét kiváló minőségű termékeket tudott exportálni az ámuló világnak. A "Made in Germany" kifejezés ismét jó hírnévre tett szert. A STILL azon vállalatok közé tartozott, amelyek termékei külföldön is érdeklődést keltettek. Az újonnan kifejlesztett targoncakkal sikeresen tették meg a lépést az exportpiacokra. A megszálló brit erők voltak az elsők, akiktől a STILL fontos nagy megrendelést kapott. 1950-ben 60 darab EWL 1500 típusú elektromos targoncat rendeltek.

A tengerentúli üzlet a STILL számára a vállalati hagyományokhoz tartozott. A STILL már 1924-ben, mindössze négy évvel a vállalat megalapítása után képviseltette magát a lipcsei exportvásáron fényállomásaival és villanymotorjaival. Abban az időben az elektromos hálózat még nagyon vékony volt a földön, ezért a trópusi országok távoli ültetvényeinek saját áramfejlesztő erőművekre volt szükségük. A STILL ezeket szállította a világ minden sarkába.

A világpiacok felé való nyitási kísérlet a mai napig fontos ügy maradt a vállalat számára. 1951-ben a STILL kiállított a szomszédos Dániában megrendezett koppenhágai vásáron, és talán ennek köszönhetően a közvélemény úgy tekintett rá, mint egy világra nyitott vállalatra. Mindenesetre ugyanebben az évben a hamburgi sajtó egy nagy képes beszámolót a "STILL az egész világon" címlappal illette.

A német vasutak megrendelései kedvezően hatottak az exportra. Elsőként ők szereltek be STILL elektromos kocsikat és targoncákat (1949), és ezzel megerősítették más vasutak döntését, hogy szintén felszerelkezzenek az újonnan kifejlesztett STILL termékekkel. Az olasz vasutak 1954-ben kezdték el használni a STILL-t, hamarosan követték a Benelux-országok vasútjai, és mások mellett 1959-ben a japán vasutak is megrendelést kaptak. Ezek a jelentős exportmegrendelések két dolgot jelentettek a STILL számára: egyrészt fellendülést és új fellendülést a negyvenes évek nehéz évei után, másrészt pedig új, előremutató irányt vettek az új "targonca" gyártási ággal. Ez az üzletág már 1954-ben túlszárnyalta a már meglévő elektromos gépgyártó üzletágat.


1940: STILL termékek mozgásba lendülnek.

A negyvenes évek első felét a második világháború jellemezte, és ez az időszak Németországban senkit sem hagyott érintetlenül.

A STILL vállalat folytatta az áramfejlesztő berendezések gyártását, és a gyártási kapacitást folyamatosan bővítették. 1945 elejére a STILL dolgozói létszáma közel 1500 főre nőtt, a termelés pedig gyakorlatilag megháromszorozódott. A háború utáni összeomlást követően azonban az újjáépítés alig 500 főre zsugorodott munkaerővel kezdődött.

A gyártási terület csaknem fele romokban hevert, és a STILL-nek eleinte villanymotorok és transzformátorok javításával kellett a víz felett tartania magát. '45 júliusában azonban már megkezdődött az új termékek kifejlesztése. Egy kétfős "Járművek" tervezőcsoportot hoztak létre, és a következő évben már be tudták mutatni az "EK 2000 elektromos kocsit". Ez a 2 tonna teherbírású, elektromos meghajtású szállítójármű alapvető változást hozott a STILL gyártásának súlypontjában. Ettől kezdve a hangsúly egyre inkább a mobilitáson, az "ipari targoncak" építésén volt. (Az elektromos gépek gyártását 1969-ben teljesen feladták.) Az

"EK 2000"-rel már új elképzelések kerültek a gyakorlatba. Az új típusú egykerekű felfüggesztés és a kormányrúd-kormányzás 1948-ban és 1952-ben nyerte el szabadalmát. 1947-ben az EK 2000 fontos megrendelőt szerzett: a Német Vasutakat.

A további újításokkal a fellendülés érezhetően dinamikusabbá vált: Kifejlesztettek egy háromkerekű vontatót, az úgynevezett "öszvér-mobilt" (1948), és csak egy évvel később ünnepelhették a 100. öszvér-mobil gyártását. Ugyanebben az évben (1949) következett a következő új termék: A STILL első targoncája, az EGS 1000. A

STILL nem csak termékeit, hanem a szervizét is mobilissá tette. A negyvenes évek végén a STILL saját szervizkocsikat kezdett használni. Az elsőt, egy VW buszt 1947-ben vásárolták. Azóta a németországi szervizpark mintegy 750 járműre nőtt. Világszerte több mint 1000 van.


1930: Emberek és gépek

Egy vállalatot az emberek tesznek erőssé.

A harmincas évekre is nagy hatással volt a gazdasági fellendülés. A STILL cég generátorberendezései hírnevet szereztek maguknak. Az első egység, a Matador fényállomás mindössze 0,5 kW teljesítményű volt. Azóta egy erre épülő modellcsaládot fejlesztettek ki, amely akár 1,5 kW-ot is kínálhatott. 1933-ra 10 kW-ig terjedő teljesítményű generátorokat fejlesztettek ki, de ez még mindig nem volt elég. A következő évben kezdték gyártani az első mobil egységeket. Ezek 1935-től kezdve az értékesítési kínálat állandó elemévé váltak.

A STILL kiváló minőségű gépeket fejlesztett ki, amelyek megfeleltek az ügyfelek igényeinek. A folyamatos növekedésnek azonban nem ez volt az egyetlen oka. Ugyanilyen fontosak voltak (és ma is azok) az elkötelezett dolgozók, az energia és az ötletgazdagság.

Hans STILL, a cég alapítója tisztában volt ezzel a ténnyel. Számára a dolgozói több voltak, mint egyszerű termelési tényezők. Ők a vállalat sikerének közös alkotói voltak.

Ennek a felismerésnek megfelelően szilárd STILL-hagyomány lett, hogy gondoskodik a dolgozókról és érdekeikről. Már 1934-ben sor került az első vállalati kirándulásokra, és a karácsonyt is közösen ünnepelték. A következő években további újítások következtek: 1935-ben először díjazták a dolgozóktól érkező fejlesztési javaslatokat. Emellett megszervezték az üzemorvosi szolgálatot, és üzemorvost biztosítottak. Három évvel később megalakultak az első vállalati sportcsoportok, amelyek ma is népszerű részét képezik a vállalati tevékenységeknek.

A későbbi években is nyilvánvalóvá vált, hogy a STILL vállalat üzleti sikerének alapját az elégedett alkalmazottak jelentik. 1940-ben maga Hans STILL alapította meg a bejegyzett "Hans STILL Sürgősségi Segélytársaságot", amely rendszeresen nagy összegeket osztott ki a dolgozóknak, és e hagyományt követve ma is folyósítanak vállalati nyugdíjat. 1941-ben egy üzemi könyvtár következett, majd 1943-tól a vállalat saját lakásai. A dolgozók ápolásának másik hangsúlyos pontja a gyakornokok képzése. A STILL saját képzési központok létrehozásával megalapozta a munkaerő magas szintű képzését.


1920: Az alapító évei

1920. február 1-jén egy fiatalember függetlenné vált azzal, hogy a hamburgi Spaldingstrassén megalapított egy villanymotorokat javító kisvállalkozást. Hans Still akkor még csak 22 éves fiatalember volt, tele energiával. Mindennek gyorsan kellett történnie - különösen az ügyfelei számára.

"Gyors segítséget", megbízhatóságot és minőséget kínált. A siker nem váratott magára. A felemelkedés lélegzetelállító volt. A villanymotorok javítása mellett 1920-ban már saját termékeket is fejlesztett. A "Matador" világítóállomás volt az első, amelyet hamarosan kis hordozható generátorok követtek (1924).

Ezen kívül a termékkínálatot kereskedelmi forgalomban kapható áramfejlesztő gépek egészítették ki. A fiatal vállalat növekedésének gyorsaságát jól mutatja az alkalmazottak növekvő száma. Kezdetben Hans Stillnek csak két alkalmazottja volt, egy armatúracsévélő és egy szerelő. Ez a három úttörő hamarosan erősítésre szorult. Minden évben újabb munkásokat vettek fel. Már 1924-ben 20 alkalmazottra nőtt a munkaerő létszáma, 1937-ben már több mint 500, két évvel később pedig már több mint 1000 volt. Ma a STILL világszerte több mint 6000 embert foglalkoztat.

Nem kellett sokáig várni, hogy a vállalkozás kinője a telephelyét. 1927-ben a STILL vállalat nagyobb helyiségekbe költözött a közeli Wendenstrasse-ra, de ott sem tudtak sokáig maradni. A növekedés tovább folytatódott, és nagyon hamar ismét kimerült a kapacitás. Hans STILL-nek olyan hely után kellett néznie, amely helyet biztosított a jövőbeli bővítéshez. 1932-ben meg is találták: a Liebigstrasse és a párhuzamos Berzeliusstrasse közötti területet a hamburgi Billbrook kerületben. A STILL központja ma is ott található.

1952-ben bekövetkezett tragikus haláláig (feleségével együtt halt meg autóbalesetben) Hans Still állt a vállalkozás élén. Az ő maradandó öröksége a STILL vállalat, amely továbbra is az ő elvei szerint működik, amelyeket egyszer így jellemzett:

"A munka színvonala, a termékek gazdaságossága, a gondos gyártás és a teljes körű szolgáltatási lefedettség a STILL minőség szilárd alapja".

A STILL továbbra is hű marad ezekhez az elvekhez.